Články na téma: elektromobilita
Další články na téma elektromobilita najdete na Peníze.cz.
Dotace na elektromobily startují. Jak získat až tři sta tisíc od státu?
Národní rozvojová banka (NRB) spustila v pondělí příjem žádostí o dlouho očekávané dotace na elektromobily. V rámci aktuální výzvy jsou na podporu elektromobility připraveny bezmála dvě miliardy korun, které mohou využít podnikatelé na nákup elektromobilů a výstavbu potřebné infrastruktury. S žádostmi jsou navíc připraveny pomoci úvěrové firmy i sami prodejci.
Gigafactory na Karvinsku by Česku zatraceně slušela. Tak si to zas nepokazme!
Pokud v Česku dostaneme lithium, které vytěžíme na Cínovci, také do baterií, můžeme pozvednout ekonomiku. Naděje na to se rýsuje na Karvinsku. Zatím to je však jen naděje.
Chcete dotaci na elektromobil? Vaše firma musí vydělávat, říká fleetový manažer
I malá firma nebo živnostník může získat dotaci až 200 tisíc korun na pořízení auta na elektřinu. Své nabídky tomu přizpůsobují i prodejci. „Na konkrétní modely nabízíme úrok od nula procent se servisním balíčkem až na pět let nebo 150 tisíc kilometrů zdarma,“ říká například Jiří Olša, vedoucí fleetového prodeje ve společnosti Volkswagen Financial Services (VWFS). Zdůrazňuje ale, že firma musí být v černých číslech.
Dotace na elektromobily 2024: Kam pro ně a kolik lze získat? Velký přehled
S lednem 2024 nepřicházejí jen komplexní změny daňového řádu, ale i dlouho očekávaná dotační výzva pro podnikatele na podporu elektromobility. Jejím cílem je podpořit nákup elektromobilů a výstavbu dobíjecí infrastruktury a určena je pro podnikatele bez rozdílu velikosti. Jak o dotaci požádat a kolik lze získat? Tady je přehled.
Hrozí Česku detroitský scénář? Sázka na autoprůmysl se nám může šeredně vymstít
Jaká je budoucnost Česka v době elektromobilní? Zamysleme se nad stavem a budoucností tuzemského automobilového průmyslu jakožto pilíře naší ekonomiky. Nejprve však začneme na jiném kontinentu. Povíme si něco málo o historii jednoho amerického města: někdejší automobilové velmoci jménem Detroit.
Dotace na elektromobily jsou tu, firmy a živnostníci si rozdělí dvě miliardy
Ministerstvo průmyslu a obchodu v pátek zveřejnilo dlouho očekávanou výzvu na podporu elektromobility. Cílí na malé, střední a velké podniky, pro které je připraveno celkem 1,95 miliardy korun. Žádosti bude možné podávat od 1. ledna 2024.
Elektromobil do firmy? Motivujeme lidi cenou, říká šéf dealerského prodeje
Proč během pandemie covidu vzrostla obliba ojetých vozidel? Jaký přístup mají firmy ke služebním elektromobilům a jaký význam mají státní dotace pro podnikatele při nákupu elektroaut? Na tyto a další otázky odpovídá v rámci speciálního projektu Finmagu Podnikavé Česko vedoucí dealerského prodeje Volkswagen Financial Services Jiří Olša.
Velcí razí cestu, malí se inspirují. Zájem o elektroauta u firem v Česku rychle roste
Nadnárodní firmy pořizují i v Česku elektromobily ve velkém. Inspirují tak i menší společnosti a celkově se trh s elektromobily pořádně hýbe. Přesto tady stále panuje několik mýtů, které zpomalují ještě větší rozvoj. Jaké to jsou, vysvětluje v dalším díle Finmag podcastu Václav Vacek z Volkswagen Financial Services.
Levná čínská auta evropský autoprůmysl nezničí. Cestu ukazuje Volvo
Už roky se mluví o čínských autech jako o hrozbě pro evropský autoprůmysl. A s nástupem elektromobilů to má prý být ještě horší. Realita ale zatím černé zítřky pro automobilky a růžové pro zákazníky nepotvrzuje a nevypadá to, že by se ryze čínské značky mohly v dohledné době v Evropě nějak dramaticky prosadit. Cestu sice našly, hlavním překážkou jsou ale překvapivě ceny.
Zájem o operativní leasing u firem roste. Láká je flexibilita a bezstarostnost
Nedostatek čipů a dílů na nová auta způsobený pandemií koronaviru utlumil výrobu. Nových aut je v důsledku toho málo, jsou dražší a čekací lhůta se výrazně prodloužila. „Situace je složitá. Udržet mobilitu zákazníků v době výpadku dodávek vozů se nám ale daří,“ říká Jan Pařízek, ředitel oddělení firemních vozů a remarketingu ve společnosti Volkswagen Financial Services.
Překvapení z Mladé Boleslavi. Elektrická budoucnost je blíž, než jsme čekali
Na úterní prezentaci představila Škoda sice jen jakési skulptury budoucích modelů, ale ve skutečnosti ukázala mnohem víc – naznačila totiž svůj plán postupného přechodu na čistě elektrickou budoucnost. Nějakou dobu totiž budou vedle sebe existovat dvě kompletní modelové řady, spalovací a elektrická.
Od šéfa s láskou. Radíme, jak si vyhádat firemní hybridní SUV porsche
Vy si to hybridní esúvéčko od Porsche prostě zasloužíte! V ideálním světě by vám ho měl koupit váš zaměstnavatel. S jakými argumenty byste za ním měli přijít?
Evoluce pro VW, revoluce pro škodovku. Elektromobil ID.2 notně zamíchá kartami
Nový elektromobil od Volkswagenu může působit nenápadně, ale právě tím je vlastně důležitý. Může to být první elektrické auto, které bude skutečně dávat smysl i „běžnému motoristovi“. Stačí, aby VW splnil plánovanou cenu i termín příchodu na trh. A co tohle auto bude znamenat pro českou automobilku?
Nerovný souboj s USA. Český průmysl musí zezelenat, jinak nepřežije
Evropa se musí vzpamatovat a rychle reagovat. A Česko s ní. Tak Kateřina Davidová z Institutu pro evropskou politiku EUROPEUM a Centra pro dopravu a energetiku komentuje dosud nevídané dotace USA na podporu zeleného průmyslu. Dotace, které můžou v budoucnu notně zavařit celé Evropské unii.
Závod o klíčový byznys budoucnosti začal, Evropa těžce zaostává za USA
Evropská unie soutěží se Spojenými státy, kdo firmám na výrobu elektromobilů, akumulátorů a fotovoltaiky nabídne větší dotace. Zdá se ale, že za kratší konec tahá Brusel a Ursula von der Leyenová. Připravovaná evropská legislativa totiž zatím členské státy EU spíš rozděluje.
Tichý bojkot elektromobility: německé firmy zůstávají u dieselu
Správci firemních vozových parků v Německu kalí plány budoucí čisté mobility, jak si ji představují političtí lídři. Přestože auta s elektrickým pohonem v prodejích na sklonku loňského roku už porážely diesely a benzíny, v segmentu služebních vozů se podíl elektroaut počítá v jednotkách procent.
Geniální tah, nebo známka problémů? Tesla zlevňuje na úroveň škodovek
Tesla zlevnila některé modely až o 20 procent. Znamená to, že její automobilová revoluce nabírá nové obrátky, nebo naopak končí? A budou akcie následovat ceny aut?
Proč jsou tak důležité rychlonabíječky? Cesta do Varšavy vám to ukáže
Elektrická budoucnost přichází, ale není rozdělená rovnoměrně. Když vám cestou do Berlína nebo do Chorvatska dojde elektřina, natankujete dřív, než si stihnete koupit svačinu. Ale co když se vydáte jiným směrem? Někam, kde nejsou ty nejrychlejší nabíječky? To jsme vyzkoušeli se Škodou Enyaq na cestě do Varšavy.
Praštěná hračka přestárlého delikventa. Audi RS3 potírá politickou korektnost
Všude se dočtete o tom, jak budeme všichni jezdit na elektřinu, jak mají být nová auta tišší a „pomáhat“ vám dodržovat rychlost. Spousta lidí vám řekne, že dnešní auta už nejsou to, co bývala – ať už kvůli turbodmychadlům, elektronice, sdíleným platformám nebo celkové „vyměklosti“. Potom si ale sednete do sportovního sedanu od Audi a zjistíte, že je všechno jinak.
Když marketing vítězí nad staromilstvím. Je elektrický mustang vážně tak dobrý?
Svět se mění, nejprodávanější mustang je elektrický. Ford Mustang Mach E dosahuje i přes nářky tradicionalistů vyšších prodejů než jeho benzinový sourozenec. Je to vítězství marketingu nad hmotou, nebo je rodinné SUV na elektřinu vážně tím správným mustangem pro dnešní dobu? Abychom to zjistili, vyrazili jsme s ním do Berlína.
Spalovací motory Brusel tak úplně nezakazuje. Spasí je syntetická paliva?
Plán EU na rok 2035 se často popisuje jako „zákaz spalovacích motorů“, ve skutečnosti jde ale o zákaz aut s nenulovými emisemi CO₂. To by mohlo znamenat, že spalovací motory zachrání uhlíkově neutrální syntetická paliva. Samozřejmě to ale nebude tak jednoduché, překážkou bude i cena.
Nejnovější podcasty